top of page

יוצא לרכב במסלולי מירוץ? כל מה צריך לדעת וממה להזהר. המדריך המלא

 

כולנו אוהבים טיולים וחופשות; כשאנחנו נוסעים אנחנו מחפשים להנות בלבד ולשכוח מהדאגות, המקסימום שצריך לעשות זה להזמין הטיסה, מלון ואולי רכב.
 

לעומת זאת, חופשות שמטרתן רכיבה במסלולי מירוצים דורשות הרבה ארגונים ודאגה לדברים שעלולים להשתבש, דברים שאנחנו אפילו לא יודעים על קיומם וחשיבותם. ואיך נדע? זה לא שיש פה מסלול מירוצים או משהו..

התוצאה הרבה פעמים: מפח נפש במקרה הטוב, טראומה רפואית במקרה הרע וטיול שהלך לפח לקבוצה שלמה של אנשים. עשרות אלפי שקלים נזרקים לפח כל שנה. לצערנו ראינו את זה קורה יותר מדי פעמים.

 

לפניכם רשימה מלאה בצורה של שאלות שחשוב לשאול, יחד עם מידע רלוונטי שיש לדעת לגבי רכיבה במסלול מירוצים. קראו בעיון.

 

שימו לב כי חלק מהשאלות לא מגיעות עם תשובות, את אלה תצטרכו לקבל מהאנשים שאיתם אתם מתעניינים לסוע לרכיבה במסלול.

אופנועים, שכירות, נזקים וחלקים:

  • הכי חשוב ראשון - נזק גופני: הידעתם שביטוח נסיעות וביטוח ספורט אקסטרים שעושים בארץ אינם תקפים במסלול מירוצים? (נקרא החרגה בעגה ביטוחית). אתם יכולים לדמיין מה יקרה אם חס וחלילה תפצעו במסלול ללא כיסוי ביטוחי מתאים? אל תצאו למסלול מירוצים ללא כיסוי ביטוחי מלא ומסודר, כבר קרה הנורא מכל לישראלי שרכב ללא ביטוח במסלול מירוצים. הזהרו. 
     

  • האופנוע ששכרתם: איזה אופנוע תרכבו? וודאו כי אתם יודעים את הדגם המדויק והשנתון של האופנוע שאתם שוכרים ורוכבים עליו. האם האופנוע במצב תקין ומטופל? וודאו שכל חלקיו עובדים תקין והוא מכוון לרכיבה בשבילכם. וודאו וסגרו מחיר מראש לשכירות. וודאו שהמחיר מקובל ותקין עם אנשים שמכירים את העלויות. בקשו תמונות של האופנוע אם אפשר.
     

  • עוד על האופנוע: האם אתם רוכבים על האופנוע לבד? האם אתם עושים רוטציה של רכיבה? הסיטואציה הנפוצה ביותר היא שני רוכבים המתחלקים באופנוע ורוכבים בתורות כאשר האחד נח והשני רוכב ואז מחליפים. האם אתם מכירים את האדם שאתם מתחלקים איתו באופנוע? האם אתם יודעים איך הוא רוכב? האם אתם סומכים עליו? האם יש סיכוי שתרכבו יותר משני אנשים על אופנוע? כל החלקה פוגעת בכל הרוכבים על הכלי.
     

  • שכירות אופנוע: מי האדם שאתם שוכרים ממנו אופנוע? האם אתם מכירים אותו וסומכים עליו? האם הוא אדם פרטי או עסק? האם קיבלתם אסמכתא כלשהיא או שמא אתם מסתמכים שהכל יהיה בסדר ומצב האופנוע יהיה תקין ומטופל.
     

  • כמות רוכבים: במידה ורוכבים על אופנוע יותר מאדם אחד, שימו לב כי במידה והאופנוע מתקלקל – כל הרוכבים עליו מסיימים את הרכיבה שלהם באותו הרגע. במידה ורוכב החליק עם האופנוע, כל מי שרוכב על האופנוע מושבת גם כן עד לתיקונו. כלומר: הפרטנר שלכם החליק עם האופנוע, גם אתם לא רוכבים יותר.
     

  • תיקונים: האם יש מכונאים בסביבה? האם הם זמינים ומסוגלים לתיקון מיידי של האופנוע על מנת שתוכלו להמשיך ולרכוב? האם זה במסגרת אחריותם? כמה מכונאים יש? עוד על החשיבות של זה בהמשך. האם יש חלקים ספייר לאופנוע? במידה והאופנוע זקוק לתיקון ומשהו נשבר - האם יש חלקים זמינים במקום או שצריך להזמין אותם ולחכות להם?

     

  • נזקים:  אתם יודעים על אילו אופנועים אתם רוכבים? האם אתם יכולים לשערך את הנזקים השונים והנפוצים שאתם צריכים לשלם עליהם במידה ותחליקו? מי קובע מה גודל הנזק במידה ויש נזק? מי מתקן את הנזק? תוך כמה זמן יתוקן הנזק? קחו בחשבון את האופנועים שאתם רוכבים עליהם – העלויות על הנזקים והתיקון הן אפקט ישיר של סוג האופנוע והשנתון שאתם רוכבים עליו. ככול שהאופנוע יקר יותר, כך הנזק, הדלק והצמיגים יעלו יותר.
     

  • קחו בחשבון שבמידה וחברים שלכם על אופנועים אחרים יחליקו, הם ירצו להתחלק איתכם באופנועים ולעשות רוטציה, תרכבו משמעותית פחות. האם יש להם אופנועים חלופיים למקרה שהם מחליקים?
     

  • אופנוע חלופי: האם יש אופנוע חלופי לרכוב עליו במידה ותצטרכו? הם זה בטוח במאה אחוז?
     

  • במידה והאופנוע התקלקל שלא באשמתכם או שהפרטנר שלכם לאופנוע החליק, האם אתם מקבלים את כסף השכירות ששילמתם בחזרה, על הזמן שאיבדתם ולא רכבתם? האם אתם מקבלים אופנוע חלופי בעצמכם?

כל מה שטכני:


 

  • מכונאים: מי המכונאים שלכם? האם הם דוברים אנגלית? מה תחום אחריותם? האם מתקנים אופנועים או רק אחראים על החלפת צמיג במידת הצורך? כמה מכונאים יש לכם? אחד, שניים או אולי שלושה? מכונאי אחד מספיק בד"כ לעד ארבעה אנשים. יותר מכך והוא לא מסוגל לבצע את עבודתו נאמנה ואף מסכן את עצמו ובעיקר אתכם עם חוסר יכולת לתת תשומת לב חשובה לפרטים טכניים כמו לחץ צמיגים, ברגים רופפים, תיקונים שיש לבצע או נורות אזהרה שונות.

  • מכונאים 2: האם המכונאים שמים לכם דלק או שמא אתם שמים לעצמכם? כך או כך מדובר באחריות גדולה אחרת אתם עשויים להתקע על המסלול ללא דלק – דבר אשר גוזל המון זמן מכם בהמתנה לפינוי וכמובן מכל מי שמתחלק איתכם באופנוע.
     

  • כל מה שמסביב לאופנוע: הרכיבה במסלול דורשת אמצעי עזר לאופנוע עצמו אשר מאפשרים להפיק את המיטב מהאופנוע וכפועל יוצא מהחוויה כולה. כמה אלמנטים חשובים לפניכם:

    • ג'קים מרוצים לאופנוע: וודאו כי האופנוע שלכם מגיע עם ג'קים מירוצים לשני הגלגלים, בלי אלה לא תוכלו לשים מחממי צמיגים על הצמיגים ולשמור על אורך חייהם, איכותם ובטיחותכם.

    • מחממי צמיגים: וודאו כי יש לאופנוע שלכם מחממי צמיגים תקינים, בלעדיהם תצטרכו להשקיע כ-25% מכל סשן רכיבה בחימום הצמיגים אשר אינם צמיגים רגילים ודורשים טמפרטורה מאוד גבוה על מנת לספק אחיזה טובה. בנוסף, צמיגים שלא שומרים על חומם מאבדים מאיכותם כל פעם שמתקררים ומתחממים מחדש – קוראים לזה בעגה מקצועית heating cycles וחשוב שיהיו כמה שפחות כאלה לצמיג מירוץ על מנת שיחזיק לאורך זמן. תוכלו לראות אותם מכחילים קלות כאשר הם לא מטופלים היטב ועוברים מספר מחזורים גדול מדי.

    • מודדי זמנים: האם לאופנועים שלכם יש מודדי זמנים? מודדי הזמנים מאפשרים לכם לעקוב אחר ההתקדמות שלכם במסלול ברמה הכי פשוטה – מדידת זמן הקפה.  

    • מכונאים 3: האם אתם יודעים את אופי העבודה של המכונאי? האם בסיום סשן רכיבה אתם אחראים על האופנוע והכנתו לסשן הבא או המכונאי?

    • האם אתם אחראים? - קחו בחשבון שעליכם לשים את האופנוע על הג'קים מרוצים, לדאוג לשים על הצמיגים מחממים כראוי, לוודא שהם בחשמל, לתדלק את האופנוע ולוודא שהכל תקין בו לקראת הסשן הבא. לקראת הסשן הבא שלכם עליכם להוריד מחממי צמיגים, להוריד את האופנוע ולוודא טמפ' עבודה תקינה בו והכי חשוב לוודא לחץ צמיגים תקין לפי מה שצריך להיות! (יותר על לחץ צמיגים בהמשך). בררו האם זה תפקידכם ובאחריותכם לבצע את כל הפעולות הללו. הן לוקחות אנרגיה ודורשות המון תשומת לב ללא טעויות.

    • במידה והמכונאי אחראי – בפעמים הראשונות עקבו אחריו וודאו שהוא אכן עושה את כל הדברים האמורים ולא שוכח כלום!
       

  • רכיבה במסלול: אין לעצור במסלול ואין לחכות במקום עם אופנוע דולק, הדבר מזיק לאופנוע, זהו אינו אופנוע ספורט רגיל.

  •  

    צמיגים: הצמיגים הוא נושא המדובר בכל רמות הרכיבה, בכל המקומות, בכל סוגי הרכיבה ותמיד מהווה נושא חם עם ריבוי דעות וצורות שימוש. כמה פרמטרים חשובים ביותר שיש לשים את הלב לגבי הצמיגים:

    • החלפת צמיגים – הקפידו להתבונן על הצמיגים ולוודא שאכן אתם צריכים להחליף אותם בזמן, לעתים מחליפים להם כיוון כשצד אחד נגמר על מנת לנסות לחסוך, לא תמיד זה אפשרי, והמון פעמים גם מסוכן. יש לשים לב טוב! החלפת צמיגים לוקחת בערך 20 דק' לאופנוע, במידה ויש כמה אופנועים שדורשים זאת תהיה המתנה רבה.

    • תרכובת צמיגים – יש להבין איזו תרכובת מתאימה לכם למסלול בהתאם למזג אוויר, זהו נושא מורכב, יש להזמין צמיגים מראש בתרכובת מתאימה, תרכובת לא מתאימה גוררת בלאי מוגבר ביותר של צמיגים, חוסר אחיזה, סכנה ועלות נוספת משמעותית בטיול. וודאו שאתם מבררים מה צריך להיות.

    • לחץ אוויר – טעויות בלחץ אוויר עלולות לגרום לתוצאות הרות אסון. לחץ האוויר משתנה בהתאם לאספלט, טמפרטורה בחוץ, סוג הצמיג, התרכובת שלו, סגנון הרכיבה, האופנוע והמתלים שלו. הבינו את הלחץ אוויר הנכון, הטעויות בלחץ האוויר יובילו במקרה הטוב לבלאי מוגבר מאוד של הצמיגים ועלות

    • דגם - וודאו שאתם מקבלים את הצמיגים הכי טובים שיש לרכיבת מסלול מהדגמים הכי טובים (לדוגמא: Dunlop212 ומעלה), להתפשר בצמיגים זה להתפשר במה שאמור להחזיק אתכם יציבים ולאפשר לכם לרכב בבטחה ולתת ביצועים טובים.

    • מחיר – צמיגים הם האלמנט הכי יקר ברכיבת מסלול, פרט לשכירות על אופנוע. ברמות גבוהות מחליפים אותם פעמיים ביום ואף יותר. סט צמיגים איכותי עולה 350 יורו. וודאו שאתם מקבלים צמיגי מסלול ולא צמיגים סופר ספורט לכביש ציבורי.

חדש! רוצה לבוא ואין לך ציוד רכיבה מתאים? נשלח אותך למדידות בחנות המובילה בארץ, שם תוכל לבחור, לשכור או לקנות ציוד במחיר מוזל, חדש או משומש!

הרכיבה מיועדת לרוכבים מתחילים ומתקדמים כאחד, כל אחד בקצב שלו. ההדרכה היא אישית ולפי התקדמות הרוכב. הרכיבה מיועדת לכל סוגי הרשיונות והגילאים וכן לכל בעלי רקע ברכיבה, מכל קשת הדו גלגלי.

עוד שאלות? רוצים להרשם? מוזמנים להשאיר פרטים וניצור אתכם קשר עוד היום

צור קשר

  להרשמה ופרטים נוספים  

שי - 0545-862086  |  שגב - 0525-859424

bottom of page